Polityka prywatności
I. Preambula
- Niniejsze zasady ochrony i przetwarzania danych osobowych (zwane dalej „Zasadami”) opisują, które dane osobowe klientów będących osobami fizycznymi lub innych klientów w stosunku do osób fizycznych, które działają w ich imieniu (zwanych dalej „Podmiotami danych”), są przetwarzane w ramach działalności MUFFIK s.r.o., IČ: 08849102, NIP: CZ08849102, z siedzibą: Podolská 50, 147 00 Praga 4, zakład: Petrov nad Desnou 150, 788 16 Petrov nad Desnou, Republika Czeska, C 326367 prowadzona przez Sąd Miejski w Pradze (zwana dalej „Administratorem”).
- Niniejsze zasady określają rodzaje danych osobowych, które gromadzimy i przetwarzamy, gdy korzystasz z naszych usług, a także sposób, w jaki Twoje dane osobowe są wykorzystywane, udostępniane i chronione. Znajdziesz tu również wyjaśnienie możliwości, które masz w odniesieniu do swoich danych osobowych, oraz informacje o tym, jak możesz się z nami skontaktować. Niniejszym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych osobowych i Twoich prawach zgodnie z art. 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnym przepływem takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „RODO”).
- Dane osobowe oznaczają wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Osobą fizyczną, którą można zidentyfikować, jest osoba fizyczna, którą można zidentyfikować bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności poprzez odniesienie do określonego identyfikatora, takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane lokalizacyjne, identyfikator sieciowy lub jeden lub więcej szczególnych elementów fizycznej, fizjologicznej, genetycznej, psychicznej, ekonomicznej, kulturowej lub społecznej tożsamości tej osoby fizycznej.
II. Podmioty przetwarzające i odbiorcy danych osobowych
- Administrator ma prawo przekazywać dane osobowe podmiotom, z którymi zawarł umowę o przetwarzaniu danych osobowych i które będą przetwarzać dane osobowe dla Administratora jako jego podmioty przetwarzające.
- Dane osobowe Podmiotu danych mogą być dalej przekazywane następującym odbiorcom/kategoriom odbiorców:
- dostawcom Administratora,
- pracownicy administratora,
- osoby pozostające w innym stosunku umownym z administratorem (np. dostawcy usług marketingowych i reklamowych, kancelarie prawne, współpracujący doradcy podatkowi),
- instytucje finansowe i ubezpieczyciele,
- organy państwowe w ramach wykonywania obowiązków ustawowych określonych w odpowiednich przepisach prawnych.
III. Kategorie przetwarzanych danych osobowych
- Administrator jest uprawniony do przetwarzania w szczególności następujących danych osobowych Podmiotu danych:
- dane adresowe i identyfikacyjne służące do jednoznacznej i niepodważalnej identyfikacji Podmiotu danych (np. imię, nazwisko, tytuł, data urodzenia, ewentualnie numer rodowy, adres stałego zamieszkania, adres zakładu, adres do doręczeń, numer identyfikacyjny, numer identyfikacji podatkowej) oraz dane umożliwiające kontakt z osobą, której dane dotyczą (np. adres kontaktowy, numer telefonu, numer faksu, adres e-mail i inne podobne informacje),
- numer dowodu osobistego lub paszportu, organ, który wydał dokument tożsamości, okres ważności dokumentu, ewentualnie również kopia dokumentu tożsamości,
- dane opisowe (np. dane bankowe, informacje dotyczące płatności lub karty kredytowej),
- dane przekazane poza zakresem odpowiednich przepisów prawa, przetwarzane na podstawie zgody udzielonej przez osobę, której dane dotyczą (np. wykorzystanie danych osobowych do celów zarządzania kadrami, wykorzystanie danych osobowych do celów promocyjnych itp.),
- ustawienia osobiste (preferencje), w tym ustawienia w zakresie marketingu i wykorzystywania plików cookie przez osobę, której dane dotyczą,
- inne dane niezbędne do wykonania umowy,
- inne dane osobowe, które osoba, której dane dotyczą, przekazała administratorowi.
IV. Cele i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
- Administrator przetwarza dane osobowe osoby, której dane dotyczą, w celu:
- wykonania umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
- wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (np. obowiązek przechowywania dokumentów księgowych i podatkowych przez Administratora),
- ustalenia, wykonania lub obrony roszczeń prawnych administratora, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,
- wysyłania informacji handlowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, ze względu na istnienie uzasadnionego interesu administratora polegającego na marketingu bezpośrednim,
- inne cele marketingowe administratora związane z ofertą produktów i usług; wysyłanie informacji o organizowanych wydarzeniach, produktach, usługach i innych działaniach (np. w formie wysyłania newsletterów, telemarketingu); kontaktowanie się w celu przeprowadzenia badań rynku i badań marketingowych; kontaktowanie się w celu złożenia życzeń świątecznych i wielkanocnych lub innych świąt oraz wysyłanie kuponów rabatowych, upominków itp. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
V. Okres przetwarzania danych osobowych
- Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji celu ich przetwarzania. W związku z powyższym:
- w celu określonym w lit. a) powyżej dane osobowe będą przetwarzane do czasu wygaśnięcia zobowiązań wynikających z umowy (nie ma to wpływu na możliwość dalszego przetwarzania tych danych osobowych przez administratora – w zakresie niezbędnym do realizacji celów określonych w lit. b), c), d) i/lub e) powyżej),
- w celu określonym w lit. b) powyżej dane osobowe będą przetwarzane przez okres trwania odpowiedniego obowiązku prawnego administratora,
- w celu określonym w lit. c) powyżej dane osobowe będą przetwarzane do upływu 4. roku kalendarzowego następującego po upływie okresu gwarancji zgodnie z umową (jeżeli w umowie została uzgodniona gwarancja jakości), jednak nie krócej niż do upływu 5. roku kalendarzowego następującego po wygaśnięciu zobowiązań wynikających z umowy,
- w przypadku wszczęcia i trwania postępowania sądowego, administracyjnego lub innego, w którym rozstrzygane są prawa lub obowiązki administratora w stosunku do danego podmiotu danych, okres przetwarzania danych osobowych w celu określonym w lit. c) powyżej nie zakończy się przed zakończeniem takiego postępowania,
- w celu wysyłania informacji handlowych zgodnie z lit. d) powyżej dane osobowe będą przetwarzane do czasu, aż Podmiot danych wyrazi sprzeciw wobec takiego przetwarzania,
- w celach określonych w lit. e) powyżej dane osobowe będą przetwarzane przez okres, na który Podmiot danych wyraził zgodę Administratorowi zgodnie z odrębną zgodą na przetwarzanie danych osobowych. W tym przypadku osoba, której dane dotyczą, przyjmuje do wiadomości, że przed upływem tego okresu administrator może skontaktować się z nią w celu odnowienia jej zgody.
- Najpóźniej do końca kwartału kalendarzowego następującego po upływie powyższego okresu przetwarzania odpowiednie dane osobowe, których cel przetwarzania wygasł, zostaną zniszczone (przez skartowanie lub w inny sposób, który zapewni, że osoby nieuprawnione nie będą miały dostępu do danych osobowych) lub zanonimizowane.
VI. Sposób przetwarzania danych osobowych
- Przetwarzaniem danych osobowych zajmuje się administrator. Przetwarzanie odbywa się w siedzibie administratora przez poszczególnych upoważnionych pracowników administratora lub podmiot przetwarzający. Administrator może gromadzić lub pozyskiwać dane osobowe za pośrednictwem swojej strony internetowej pod adresem info@muffik.eu, formularzy, kontaktu elektronicznego lub telefonicznego, spotkań osobistych lub w inny sposób. Przetwarzanie odbywa się za pomocą technologii komputerowej lub ręcznie w przypadku danych osobowych w formie papierowej, z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa dotyczących zarządzania i przetwarzania danych osobowych. W tym celu administrator podjął środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia ochrony danych osobowych, w szczególności środki zapobiegające nieuprawnionemu lub przypadkowemu dostępowi do danych osobowych, ich zmianie, zniszczeniu lub utracie, nieuprawnionemu przekazywaniu, nieuprawnionemu przetwarzaniu, a także innemu nadużyciu danych osobowych. Wszystkie podmioty, którym mogą być udostępniane dane osobowe, szanują prawo osób, których dane dotyczą, do ochrony prywatności i są zobowiązane do postępowania zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych.
- Nie będzie dokonywane automatyczne podejmowanie indywidualnych decyzji ani profilowanie na podstawie przekazanych danych. Dane osobowe osób, których dane dotyczą, nie będą przekazywane do państw trzecich.
VII. Przetwarzanie danych osobowych
- Administrator, dostawcy administratora, pracownicy administratora i osoby pozostające w innym stosunku umownym z administratorem zawsze przestrzegają następujących zasad podczas przetwarzania danych osobowych:
- dane osobowe będą przetwarzane w sposób uczciwy i zgodny z obowiązującymi przepisami prawa,
- dane osobowe będą gromadzone, przetwarzane i wykorzystywane wyłącznie w zakresie niezbędnym do celów zgodnych z celem przetwarzania danych osobowych,
- dane osobowe będą dokładne i aktualne. Wszelkie błędy zostaną poprawione jak najszybciej po ich wykryciu przez administratora,
- dane osobowe będą przetwarzane tylko tak długo, jak będzie to konieczne do celów przetwarzania danych osobowych,
- zawsze będzie zwracana należna uwaga na poszanowanie praw osób, których dane dotyczą,
- w celu zapobieżenia nieuprawnionemu lub niezgodnemu z prawem ujawnieniu danych osobowych zostaną podjęte odpowiednie środki techniczne i organizacyjne. Wszystkie dane osobowe przechowywane na komputerze są i będą przechowywane na komputerach chronionych hasłem, które znają tylko upoważnione osoby. Biura są zamykane po godzinach pracy i dostęp do nich mają wyłącznie upoważnieni pracownicy.
VII. Informacje przekazywane osobom, których dane dotyczą, zgodnie z RODO
- W związku z przetwarzaniem swoich danych osobowych osoby, których dane dotyczą, mają szereg praw, w tym prawo do żądania od administratora:
- dostępu do swoich danych osobowych (na warunkach określonych w art. 15 RODO),
- sprawienia, aby dane osobowe zostały poprawione lub usunięte (na warunkach określonych w art. 16 lub art. 17 RODO),
- ograniczenie przetwarzania danych osobowych (na warunkach określonych w art. 18 RODO),
- wznieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych (na warunkach określonych w art. 21 RODO),
- prawo do przenoszenia danych osobowych (na warunkach określonych w art. 20 RODO),
- prawo do uzyskania od administratora potwierdzenia, jakie dane osobowe są przetwarzane na mój temat, w jakim celu i komu mogą być przekazywane,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
- prawo do żądania sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych,
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, w formie pisemnej lub elektronicznej, na adres lub adres e-mail administratora podany w niniejszych zasadach.
- Jeżeli osoba, której dane dotyczą, stwierdzi lub podejrzewa, że jej dane osobowe są przetwarzane z naruszeniem ochrony prywatności i życia osobistego osoby, której dane dotyczą, lub z naruszeniem przepisów prawa, ma prawo zwrócić się do administratora z prośbą o wyjaśnienie i/lub naprawienie sytuacji. Wniosek należy złożyć na piśmie, wysyłając list na adres administratora: Petrov nad Desnou 150, 788 16 Petrov nad Desnou, Czechy, lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: info@muffik.eu.
- Jeżeli wniosek podmiotu danych zostanie uznany za uzasadniony, administrator niezwłocznie usunie nieprawidłowości. Nie ma to wpływu na możliwość bezpośredniego zwrócenia się przez podmiot danych do organu nadzorczego, Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, Polska, +48 22 531 03 00, https://uodo.gov.pl.
Polityka prywatności z dnia 1.11.2025 r.
