🎈🎈🎈Dzień Dziecka jest tylko raz w roku… Spraw, aby był wyjątkowy! Uzupełnij swoją kolekcję MUFFIK o nowe elementy z 10% zniżką z kodem DZIECI10 na cały nasz asortyment i zapewnij swoim dzieciom zdrowy rozwój i świetną zabawę w jednym!🧩 Promocja ważna do 1 czerwca!🎁🎁🎁
Letni BLACK FRIDAY?! Tak! Skorzystaj z 10% zniżki NA WSZYSTKO z kodem LATO10! Tylko do 27.07.!
🍂🍁Dni stają się krótsze, czasu na spacery po naturze ubywa, dlatego nadszedł czas, aby przynieść odrobinę tej natury do swojego domu! Zaopatrz się na długie zimowe wieczory w nasze ortopedyczne maty, które teraz kupisz z rabatem 10% na wszystko z kodem JESIEN10! Promocja trwa do 21.9. 🍂🍁

Regulamin sklepu

  1. Postanowienia wstępne
  2. Niniejsze warunki handlowe (dalej „warunki handlowe”) firmy MUFFIK s.r.o., NIP: 08849102, REGON: CZ08849102, z siedzibą: Podolská 50, 147 00 Praha 4, placówka: Petrov nad Desnou 150, 788 16 Petrov nad Desnou, Czechy, C 326367, zarejestrowana w Miejskim Sądzie w Pradze, (dalej „sprzedawca”), regulują, zgodnie z art. 384 ust. 1 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r., Kodeks cywilny (dalej „kodeks cywilny”), wzajemne prawa i obowiązki stron umowy zawieranej pomiędzy sprzedawcą a konsumentem zgodnie z kodeksem cywilnym (dalej „kupujący”) za pośrednictwem sklepu internetowego sprzedawcy. Sklep internetowy jest prowadzony przez sprzedawcę na stronie internetowej znajdującej się pod adresem www.muffik.pl (dalej „strona internetowa”), za pośrednictwem interfejsu strony internetowej (dalej „interfejs sklepu internetowego”). Koszty poniesione przez kupującego w związku z używaniem środków komunikacji na odległość w celu zawarcia umowy (koszty połączeń internetowych, koszty połączeń telefonicznych), ponosi kupujący. Koszty te nie różnią się od podstawowej stawki.
  3. Warunki handlowe nie mają zastosowania w przypadkach, gdy osoba, która zamierza zakupić towar od sprzedawcy, jest osobą prawną lub osobą działającą przy zamawianiu towaru w ramach działalności gospodarczej lub samodzielnego wykonywania zawodu. Jeśli kupujący poda w zamówieniu swój numer identyfikacji podatkowej, przyjmuje do wiadomości, że obowiązują go zasady przewidziane dla przedsiębiorców i osób prawnych.
  4. Postanowienia odmienne od warunków handlowych mogą zostać uzgodnione w umowie sprzedaży. Uzgodnienia odmienne w umowie sprzedaży mają pierwszeństwo przed postanowieniami warunków handlowych.
  5. Składając zamówienie, kupujący potwierdza, że zapoznał się z tymi warunkami handlowymi przed zawarciem umowy i jest świadomy, że postanowienia warunków handlowych stanowią integralną część umowy sprzedaży. Umowa sprzedaży i warunki handlowe są sporządzane w języku polskim. Umowa sprzedaży może być zawarta w języku polskim lub angielski.
  6. Treść warunków handlowych może być zmieniana lub uzupełniana przez sprzedawcę. Zmiana ta nie narusza praw i obowiązków wynikających z obowiązującej wersji warunków handlowych. Kupujący ma prawo do otrzymania warunków handlowych obowiązujących w chwili zawarcia umowy sprzedaży w formie uniemożliwiającej późniejszą zmianę treści.
  7. Zawarcie umowy sprzedaży
  8. Informacje o towarze, w tym ceny poszczególnych towarów i ich główne cechy, są podane przy każdym produkcie w katalogu sklepu internetowego. Ceny towarów zawierają podatek VAT, wszystkie opłaty związane z kosztami zwrotu towaru, jeżeli towar nie może być zwrócony w drodze tradycyjnej poczty. Ceny towarów pozostają ważne przez czas, w którym są wyświetlane w sklepie internetowym. Niniejsze postanowienie nie wyklucza zawarcia umowy sprzedaży na indywidualnych warunkach. Wszelka prezentacja towaru umieszczona w interfejsie sklepu internetowego ma charakter informacyjny i sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy sprzedaży w odniesieniu do tego towaru.
  9. Interfejs sklepu internetowego zawiera informacje o towarze, w tym cenę towaru. Ewentualne rabaty na cenę towaru nie mogą być łączone, chyba że sprzedawca uzgodni z kupującym inaczej. W przypadku rabatu na towar, interfejs sklepu internetowego zawiera informacje o najniższej cenie, po której towar był oferowany przez ostatnie 30 dni przed przyznaniem rabatu. Ceny towarów zawierają podatek VAT i wszystkie związane z nimi opłaty. Ceny towarów pozostają ważne przez czas, w którym są wyświetlane w interfejsie sklepu internetowego. Niniejsze postanowienie nie ogranicza możliwości zawarcia umowy sprzedaży na indywidualnych warunkach.
  10. Interfejs sklepu internetowego zawiera również informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostarczeniem towaru. Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostarczeniem towaru podane w interfejsie sklepu internetowego obowiązują wyłącznie w przypadku, gdy towar jest dostarczany w obrębie terytorium Polski.
  11. Kupujący składa zamówienie na towary w następujący sposób:
  • za pośrednictwem swojego konta użytkownika, jeśli wcześniej zarejestrował się w sklepie internetowym,
  • wypełniając formularz zamówienia bez rejestracji.

Aby zamówić towar, kupujący wypełnia formularz zamówienia w interfejsie internetowym sklepu. Formularz zamówienia zawiera przede wszystkim informacje dotyczące:

- zamawianego towaru (zamawiany towar kupujący „wkłada” do elektronicznego koszyka w interfejsie internetowym sklepu),

-  sposobie płatności ceny zakupu towaru, danych dotyczących żądanego sposobu dostawy zamawianego towaru oraz informacji o kosztach związanych z dostawą towaru (zwanych dalej łącznie „zamówieniem”).

  1. Przed wysłaniem zamówienia do sprzedawcy kupujący ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych, które wprowadził do zamówienia, również w celu wykrycia i poprawienia błędów powstałych podczas wprowadzania danych do zamówienia. Kupujący wysyła zamówienie do sprzedającego, klikając przycisk „ZAMÓW Z OBOWIĄZKIEM PŁATNOŚCI”. Dane podane w zamówieniu są uważane przez sprzedającego za prawidłowe. Sprzedający niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia potwierdzi jego otrzymanie kupującemu pocztą elektroniczną na adres e-mail kupującego podany w interfejsie użytkownika lub w zamówieniu (zwany dalej „adresem e-mail kupującego”).
  2. Sprzedający ma zawsze prawo, w zależności od charakteru zamówienia (ilość towaru, wysokość ceny zakupu, przewidywane koszty transportu), poprosić kupującego o dodatkowe potwierdzenie zamówienia (na przykład pisemnie lub telefonicznie).
  3. Stosunek umowny między sprzedającym a kupującym powstaje z chwilą dostarczenia potwierdzenia przyjęcia zamówienia (akceptacji), które sprzedający wysyła kupującemu pocztą elektroniczną na adres e-mail kupującego. Załącznikiem do akceptacji są aktualne warunki handlowe sprzedającego.
  4. W przypadku, gdy sprzedający nie może spełnić któregokolwiek z wymagań określonych w zamówieniu, wyśle kupującemu na jego adres e-mail zmienioną ofertę. Zmieniona oferta jest uważana za nową propozycję umowy kupna, a umowa kupna zostaje w takim przypadku zawarta poprzez potwierdzenie przez kupującego przyjęcia tej oferty sprzedającemu na jego adres e-mail podany w niniejszych warunkach handlowych. Wszystkie zamówienia przyjęte przez sprzedającego są wiążące. Kupujący może anulować zamówienie, dopóki nie otrzyma powiadomienia o przyjęciu zamówienia przez sprzedającego. Kupujący może anulować zamówienie telefonicznie pod numerem telefonu lub adresem e-mail sprzedającego podanym w niniejszych warunkach handlowych.
  5. W przypadku wystąpienia oczywistego błędu technicznego po stronie sprzedawcy przy podawaniu ceny towaru w sklepie internetowym lub w trakcie składania zamówienia, sprzedawca nie jest zobowiązany do dostarczenia kupującemu towaru po tej ewidentnie błędnej cenie. Sprzedający poinformuje kupującego o błędzie bez zbędnej zwłoki i prześle kupującemu na jego adres e-mail zmienioną ofertę. Zmieniona oferta jest uważana za nową propozycję umowy kupna, a umowa kupna zostaje w takim przypadku zawarta poprzez potwierdzenie przyjęcia przez kupującego na adres e-mail sprzedającego.

III. Konto klienta

  1. Na podstawie rejestracji kupującego dokonanej na stronie internetowej kupujący może uzyskać dostęp do swojego interfejsu użytkownika. Z poziomu swojego interfejsu użytkownika kupujący może składać zamówienia na towary (zwane dalej „kontem klienta”).
  2. Podczas rejestracji na stronie internetowej i składania zamówień na towary kupujący jest zobowiązany do podania wszystkich danych w sposób prawidłowy i zgodny z prawdą. Kupujący jest zobowiązany do aktualizacji danych podanych na koncie użytkownika w przypadku jakichkolwiek zmian. Dane podane przez kupującego na koncie użytkownika i podczas zamawiania towarów są uważane przez sprzedającego za prawidłowe. Jeśli kupujący naruszy obowiązek prawidłowego podania swoich danych i spowoduje to szkodę sprzedającemu, może on dochodzić odszkodowania od kupującego. Jeśli podanie nieprawidłowych danych przez kupującego spowoduje szkodę kupującemu, szkoda ta zostanie w całości pokryta przez kupującego.
  3. Dostęp do konta użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do swojego konta użytkownika.
  4. Kupujący nie jest uprawniony do udostępniania konta użytkownika osobom trzecim.
  5. Sprzedający może usunąć konto użytkownika, w szczególności w przypadku, gdy kupujący nie korzysta ze swojego konta użytkownika przez okres dłuższy niż 36 miesięcy lub w przypadku, gdy kupujący naruszy swoje zobowiązania wynikające z umowy kupna (w tym z warunków handlowych).
  6. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, w szczególności ze względu na konieczność konserwacji sprzętu i oprogramowania sprzedającego lub konieczność konserwacji sprzętu i oprogramowania osób trzecich.
  7. Cena towaru i warunki płatności, dostawa towaru
  8. Kupujący może uiścić sprzedającemu cenę towaru i ewentualne koszty związane z dostawą towaru zgodnie z umową kupna w następujący sposób:
  • bezgotówkowo przelewem na konto bankowe sprzedającego ISBN  …………………………………
  • bezgotówkowo kartą płatniczą,
  • bezgotówkowo przelewem na konto sprzedającego za pośrednictwem bramki płatniczej,
  • za pobraniem lub gotówką przy odbiorze towaru przez przewoźnika,
  • z góry przy odbiorze osobistym w siedzibie: MUFFIK s.r.o., Petrov nad Desnou 150, 788 16 Petrov nad Desnou, Czechy,
  • gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym w punkcie odbioru przesyłek Zásilkovna.
  1. Wraz z ceną zakupu kupujący jest zobowiązany do zapłaty sprzedającemu również kosztów związanych z pakowaniem i dostawą towaru w uzgodnionej wysokości. O ile nie określono wyraźnie inaczej, cena zakupu obejmuje również koszty związane z dostawą towaru.
  2. Sprzedający nie wymaga od kupującego zaliczki ani innej podobnej płatności. Nie ma to wpływu na postanowienia artykułu IV ust. 6 warunków handlowych dotyczące obowiązku uiszczenia ceny zakupu towaru z góry.
  3. W przypadku płatności gotówką lub płatności za pobraniem cena zakupu jest płatna przy odbiorze towaru. W przypadku płatności za pośrednictwem bramki płatniczej kupujący postępuje zgodnie z instrukcjami odpowiedniego dostawcy usług płatności elektronicznych.
  4. W przypadku płatności bezgotówkowej kupujący jest zobowiązany do uiszczenia ceny zakupu towaru wraz z podaniem zmiennego symbolu płatności. W przypadku płatności bezgotówkowej zobowiązanie kupującego do uiszczenia ceny zakupu zostaje spełnione w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na koncie sprzedającego.
  5. Sprzedający ma prawo, w szczególności w przypadku braku dodatkowego potwierdzenia zamówienia przez kupującego (art. II ust. 6), zażądać zapłaty całej ceny zakupu jeszcze przed wysłaniem towaru do kupującego.
  6. Jeśli jest to zwyczajowe w obrocie handlowym lub jeśli tak stanowią ogólnie obowiązujące przepisy prawne, sprzedający wystawia kupującemu dokument podatkowy – fakturę – dotyczący płatności dokonywanych na podstawie umowy kupna. Sprzedający jest płatnikiem podatku od wartości dodanej. Dokument podatkowy – fakturę sprzedający wystawia kupującemu po uiszczeniu ceny towaru i przesyła ją w formie elektronicznej na adres e-mail kupującego.
  7. Wybór sposobu dostawy następuje podczas składania zamówienia. W przypadku odmowy przyjęcia przesyłki przez przewoźnika wybranego w zamówieniu, sprzedający zastrzega sobie prawo do wyboru innej usługi transportowej. Kupujący zostanie automatycznie poinformowany o zmianie przewoźnika za pośrednictwem wiadomości e-mail zawierającej informacje o przesyłce. 
  8. Koszty dostawy towaru w zależności od sposobu wysyłki i odbioru towaru są podane w zamówieniu kupującego i w potwierdzeniu zamówienia przez sprzedającego. W przypadku, gdy sposób transportu jest uzgodniony na podstawie specjalnego życzenia kupującego, kupujący ponosi ryzyko i ewentualne dodatkowe koszty związane z tym sposobem transportu.
  9. Jeżeli zgodnie z umową kupna sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia towaru do miejsca wskazanego przez kupującego w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru w momencie dostawy. W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie kupującego konieczne jest wielokrotne dostarczenie towaru lub dostarczenie go w inny sposób niż określony w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów związanych z wielokrotnym dostarczeniem towaru lub kosztów związanych z innym sposobem dostawy.
  10. Przy odbiorze towaru od przewoźnika kupujący jest zobowiązany sprawdzić nienaruszalność opakowania towaru i w przypadku jakichkolwiek usterek niezwłocznie zgłosić to przewoźnikowi. W przypadku stwierdzenia naruszenia opakowania świadczącego o nieuprawnionym otwarciu przesyłki kupujący nie musi odebrać przesyłki od przewoźnika.
  11. Kupujący nabywa prawo własności do towaru poprzez zapłacenie całej ceny zakupu towaru, w tym kosztów dostawy, jednak nie wcześniej niż w momencie odbioru towaru. Odpowiedzialność za przypadkowe zniszczenie, uszkodzenie lub utratę towaru przechodzi na kupującego w momencie odbioru towaru lub w momencie, w którym kupujący miał obowiązek odebrać towar, ale nie uczynił tego wbrew umowie kupna.
  12. Odstąpienie od umowy kupna
  13. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z kodeksem cywilnym nie można odstąpić od umowy kupna dotyczącej dostawy towarów, które zostały dostosowane do życzeń kupującego lub dla jego osoby, od umowy kupna dotyczącej dostawy towarów, które ulegają szybkiemu zepsuciu, a także towarów, które po dostawie zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami, od umowy sprzedaży towarów w zamkniętych opakowaniach, które konsument wyjął z opakowania i z przyczyn higienicznych nie można ich zwrócić, oraz od umowy sprzedaży nagrań dźwiękowych lub obrazowych lub programów komputerowych, jeżeli naruszył ich oryginalne opakowanie.
  14. Jeśli nie jest to przypadek określony w art. V ust. 1 lub inny przypadek, w którym nie można odstąpić od umowy kupna, kupujący ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zgodnie z kodeksem cywilnym w ciągu czternastu (14) dni od odbioru towaru, przy czym w przypadku, gdy przedmiotem umowy sprzedaży jest kilka rodzajów towarów lub dostawa kilku części, termin ten biegnie od dnia odbioru ostatniej dostawy towaru. Odstąpienie od umowy sprzedaży musi zostać wysłane do sprzedającego w terminie określonym w poprzednim zdaniu. W celu odstąpienia od umowy sprzedaży kupujący może skorzystać z wzoru formularza dostarczonego przez sprzedającego, który stanowi załącznik do warunków handlowych. Odstąpienie od umowy kupna kupujący może przesłać między innymi na adres siedziby sprzedającego lub na adres e-mail sprzedającego info@muffik.eu.
  15. W przypadku odstąpienia od umowy kupna zgodnie z art. V ust. 2 warunków handlowych umowa kupna zostaje unieważniona od początku. Towar musi zostać zwrócony sprzedawcy w ciągu czternastu (14) dni od odstąpienia od umowy. W przypadku odstąpienia od umowy kupna, kupujący ponosi koszty związane ze zwrotem towaru sprzedawcy, nawet w przypadku, gdy towar nie może zostać zwrócony zwykłą drogą pocztową ze względu na swój charakter.
  16. W przypadku odstąpienia od umowy zgodnie z art. V ust. 2 warunków handlowych sprzedający zwróci środki pieniężne otrzymane od kupującego w ciągu czternastu (14) dni od odstąpienia od umowy kupna przez kupującego, w taki sam sposób, w jaki otrzymał je od kupującego (tj. gotówką lub przelewem bankowym). Sprzedający jest również uprawniony do zwrotu świadczenia udzielonego przez kupującego już przy zwrocie towaru przez kupującego lub w inny sposób, jeśli kupujący wyrazi na to zgodę i nie spowoduje to dodatkowych kosztów dla kupującego. W przypadku odstąpienia od umowy kupna przez kupującego, sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu otrzymanych środków pieniężnych kupującemu przed zwrotem towaru przez kupującego lub udowodnieniem, że towar został wysłany do sprzedającego.
  17. Sprzedający ma prawo do jednostronnego potrącenia roszczenia o odszkodowanie za szkody powstałe na towarze z roszczeniem kupującego o zwrot ceny zakupu.
  18. Do momentu odbioru towaru przez kupującego sprzedający ma prawo w dowolnym momencie odstąpić od umowy kupna. W takim przypadku sprzedający zwróci kupującemu cenę zakupu bez zbędnej zwłoki, bezgotówkowo na konto wskazane przez kupującego.
  19. Jeżeli wraz z towarem kupującemu przekazano prezent, umowa darowizny między sprzedającym a kupującym zostaje zawarta z warunkiem rozwiązującym, że w przypadku odstąpienia od umowy kupna przez kupującego umowa darowizny dotycząca takiego prezentu traci ważność, a kupujący jest zobowiązany zwrócić sprzedającemu wraz z towarem również przekazany prezent.
  20. Adres do zwrotu towaru: MUFFIK s.r.o., Petrov nad Desnou 150, 788 16 Petrov nad Desnou, Czechy.
  21. Prawa wynikające z wadliwego wykonania
  22. Prawa i obowiązki stron umowy dotyczące praw wynikających z wadliwego wykonania reguluje kodeks cywilny.
  23. Sprzedający odpowiada kupującemu za to, że towar w momencie odbioru nie ma wad. W szczególności sprzedający odpowiada kupującemu za to, że w momencie odbioru towaru przez kupującego:

- towar ma właściwości uzgodnione przez strony, a w przypadku braku uzgodnień ma takie właściwości, które opisał sprzedający lub producent lub których kupujący oczekiwał, biorąc pod uwagę charakter towaru i na podstawie prowadzonej przez nich reklamy,

- towar nadaje się do celu, który sprzedający podaje jako przeznaczenie towaru lub do którego towary tego rodzaju są zwykle wykorzystywane,

- towar odpowiada jakością lub wykonaniem uzgodnionej próbce lub wzorcowi, jeżeli jakość lub wykonanie zostały określone na podstawie uzgodnionej próbki lub wzorca,

-  towar jest w odpowiedniej ilości, miarze lub wadze oraz

- towar spełnia wymagania przepisów prawa.

  1. Jeśli wada ujawni się w ciągu dwunastu miesięcy od odbioru, uznaje się, że towar był wadliwy już w momencie odbioru.
  2. Jeżeli rzecz nie posiada właściwości określonych w art. VI ust. 2 warunków handlowych już w momencie odbioru, kupujący będący konsumentem może, według własnego wyboru, zażądać dostawy nowej rzeczy bez wady lub naprawy rzeczy, chyba że wybrany sposób usunięcia wady jest niemożliwy lub w porównaniu z drugim jest nieproporcjonalnie kosztowny; ocenia się to w szczególności z uwzględnieniem znaczenia wady, wartości, jaką miałaby rzecz bez wady, oraz tego, czy wada może zostać usunięta w inny sposób bez znacznych trudności dla kupującego. Sprzedający może odmówić usunięcia wady, jeżeli jest to niemożliwe lub nieproporcjonalnie kosztowne, w szczególności z uwzględnieniem znaczenia wady i wartości, jaką miałaby rzecz bez wady.
  3. Kupujący może zażądać odpowiedniej obniżki ceny lub odstąpić od umowy, jeżeli sprzedający odmówił usunięcia wady lub nie usunął jej zgodnie z art. VI. ust. 4 warunków handlowych, wada powtarza się, stanowi istotne naruszenie umowy lub z oświadczenia sprzedającego lub okoliczności wynika, że wada nie zostanie usunięta w rozsądnym terminie lub bez znacznych trudności dla kupującego. Rozsądna zniżka jest określana jako różnica między wartością rzeczy bez wady a wadliwą rzeczą, którą otrzymał kupujący. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada rzeczy jest nieistotna.
  4. Jeżeli na sprzedawanej rzeczy, jej opakowaniu, w instrukcji dołączonej do rzeczy lub w reklamie zgodnie z innymi przepisami prawa podano okres, przez który rzecz może być używana, zastosowanie mają postanowienia dotyczące gwarancji jakości.
  5. Gwarancją jakości sprzedający zobowiązuje się, że rzecz będzie przez określony czas nadawała się do użytku zgodnie z jej zwykłym przeznaczeniem lub zachowa swoje zwykłe właściwości. Takie same skutki ma podanie okresu gwarancji lub okresu przydatności rzeczy na opakowaniu lub w reklamie. Gwarancja może być udzielona również na poszczególne części rzeczy.
  6. Postanowienia zawarte w art. VI ust. 2 warunków handlowych nie mają zastosowania do towarów sprzedawanych po niższej cenie z powodu wady, dla której uzgodniono niższą cenę, do zużycia towaru spowodowanego jego zwykłym użytkowaniem, w przypadku towarów używanych – wady odpowiadającej stopniowi zużycia lub zużycia, jakie towar miał w momencie odbioru przez kupującego, lub jeśli wynika to z charakteru towaru.
  7. Prawa wynikające z wadliwego wykonania kupujący dochodzi u sprzedawcy pod adresem jego zakładu. Za moment zgłoszenia reklamacji uważa się moment, w którym konsument zgłasza sprzedawcy wady towaru.
  8. Kupujący ma prawo do zwrotu minimalnych niezbędnych kosztów (w szczególności kosztów przesyłki, które poniósł przy wysyłaniu reklamowanego towaru), które poniósł w związku z dochodzeniem uzasadnionych praw z tytułu odpowiedzialności za wady (zalecamy złożenie wniosku najpóźniej w ciągu 30 dni od rozpatrzenia reklamacji – nie ma to wpływu na termin ustawowy) i zostały poniesione rzeczywiście i celowo. W przypadku kosztów wysyłki za minimalne niezbędne koszty uważa się najtańszą możliwą usługę, za pomocą której można dostarczyć wadliwy towar do rozpatrzenia. Kupujący jest zobowiązany do wiarygodnego udokumentowania tych kosztów sprzedawcy przy ich dochodzeniu.
  9. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w ciągu 30 dni. Po bezskutecznym upływie tego terminu konsument może odstąpić od umowy lub dochodzić prawa do odpowiedniej zniżki.
  10. Kupujący jest zobowiązany do odebrania towaru od sprzedającego bez zbędnej zwłoki po rozpatrzeniu reklamacji. Sprzedającemu przysługuje opłata magazynowa w wysokości 10 PLN za każdy rozpoczęty dzień zwłoki kupującego w wypełnieniu obowiązku zgodnie z poprzednim zdaniem.
  11. Dalsze prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością sprzedającego za wady mogą być regulowane przez regulamin reklamacyjny sprzedającego.
  12. Adres do wysyłania towarów reklamacyjnych: MUFFIK s.r.o., Petrov nad Desnou 150, 788 16 Petrov nad Desnou, Czechy.

VII. Rozstrzyganie sporów

  1. Wzajemne spory między sprzedającym a kupującym rozstrzygają właściwe sądy. Sprzedający zobowiązuje się do dążenia w pierwszej kolejności do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów z kupującym, o ile kupujący nie wyrazi sprzeciwu. Konsument ma prawo skorzystać, zgodnie z prawem i odpowiednimi warunkami, z instytucji pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich (ADR) przy Inspekcji Handlowej.
  2. W trakcie trwania postępowania w sprawie pozasądowego rozstrzygnięcia sporu nie biegną ani nie rozpoczynają biegu terminy przedawnienia i prekluzji zgodnie z kodeksem cywilnym, dopóki jedna ze stron sporu nie odmówi wyraźnie kontynuowania postępowania.
  3. Nadzór nad przestrzeganiem obowiązków wynikających z ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z późniejszymi zmianami, sprawuje Inspekcja Handlowa (IH) (https://uokik.gov.pl/inspekcja-handlowa).
  4. Do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z umowy kupna właściwa jest Inspekcja Handlowa z siedzibą przy Placu Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, Polska, https://uokik.gov.pl/inspekcja-handlowa.
  5. Alternatywne rozstrzyganie sporów jest również możliwe za pośrednictwem formularza online dostępnego na stronie https://webgate.ec.europa.eu/odr/.

 

VIII. Inne prawa i obowiązki stron umowy

  1. Kupujący nabywa prawo własności do towaru poprzez zapłacenie całej ceny zakupu towaru.
  2. Sprzedawca nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania w stosunku do kupującego.
  3. Sprzedawca zapewnia pozasądowe rozpatrywanie skarg konsumentów za pośrednictwem adresu elektronicznego info@muffik.eu. Informację o rozpatrzeniu skargi kupującego sprzedawca prześle na adres elektroniczny kupującego.
  4. Sprzedający jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej. Kontrolę działalności gospodarczej przeprowadza właściwy urząd ds. działalności gospodarczej w ramach swoich kompetencji. Nadzór nad ochroną danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych.
  5. Ochrona danych osobowych
  6. Sprzedający jest administratorem danych osobowych w rozumieniu odpowiednich przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnym przepływem takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (zwane dalej „rozporządzeniem RODO”).
  7. W rozumieniu art. 12 rozporządzenia RODO niniejszym udziela się kupującym (zwanym dalej „osobami, których dane dotyczą”) informacji na temat przetwarzania i ochrony danych osobowych oraz związanych z tym praw.
  8. Ochrona danych osobowych kupującego będącego osobą fizyczną jest zapewniona przez rozporządzenie RODO.
  9. Wszystkie informacje podane przez kupującego podczas współpracy ze sprzedającym są poufne i będą traktowane jako takie. Jeśli kupujący nie wyrazi na to pisemnej zgody, sprzedający nie będzie wykorzystywał danych kupującego w inny sposób niż w celu wykonania umowy, z wyjątkiem adresu e-mail, na który mogą być wysyłane wiadomości handlowe, ponieważ taka procedura jest dozwolona przez prawo, o ile nie zostanie wyraźnie odrzucona. Komunikaty te mogą dotyczyć wyłącznie podobnych lub powiązanych towarów i można je w każdej chwili w prosty sposób (wysyłając list, e-mail lub klikając link w komunikacie handlowym) zrezygnować z ich otrzymywania. Adres e-mail będzie przechowywany w tym celu przez okres 3 lat od zawarcia ostatniej umowy między stronami umowy.
  10. Bardziej szczegółowe informacje na temat ochrony danych osobowych można znaleźć w Polityce ochrony danych osobowych.
  11. Doręczanie
  12. Kupującemu można doręczać przesyłki na adres e-mail podany w jego koncie użytkownika lub podany przez kupującego w zamówieniu.
  13. Postanowienia końcowe
  14. Jeżeli stosunek wynikający z umowy kupna zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), strony uzgadniają, że stosunek ten podlega prawu czeskiemu. Nie ma to wpływu na prawa konsumenta wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawnych.
  15. Wszystkie prawa do strony internetowej sprzedającego, w szczególności prawa autorskie do treści, w tym układu strony, zdjęć, filmów, grafiki, znaków towarowych, logo i innych treści i elementów, należą do sprzedającego. Zabrania się kopiowania, modyfikowania lub innego wykorzystywania strony internetowej lub jej części bez zgody sprzedającego. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy powstałe w wyniku ingerencji osób trzecich w sklep internetowy lub w wyniku jego użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem. Kupujący nie może podczas korzystania ze sklepu internetowego stosować procedur, które mogłyby mieć negatywny wpływ na jego działanie, ani wykonywać żadnych czynności, które mogłyby umożliwić jemu lub osobom trzecim nieuprawnioną ingerencję lub nieuprawnione wykorzystanie oprogramowania lub innych elementów składających się na sklep internetowy oraz korzystać ze sklepu internetowego lub jego części lub oprogramowania w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem lub celem.
  16. Umowa kupna, w tym warunki handlowe, jest archiwizowana przez sprzedającego w formie elektronicznej i nie jest dostępna.
  17. Dane kontaktowe sprzedawcy – adres do doręczeń: Petrov nad Desnou 150, 788 16 Petrov nad Desnou, Czechy, adres e-mail info@muffik.eu, telefon +420 777 010 111.

Warunki handlowe obowiązują od 1.11.2025 r. i pozostają w mocy do momentu wydania nowych warunków.